Aktuality

2.12.

Práce na električkovej trati napredujú – počas tohto víkendu nás okrem iného čaká veľká prekládka plynovodu a vodovodu. V súvislosti s prekládkou bude Jantárová cesta v úseku od križovatky so Šintavskou a Topolčianskou ulicou až po prístupovú cestu k poliklinike dočasne úplne uzatvorená. Obchádzková trasa povedie cez Jantárovú, Smolenickú a Šintavskú ulicu.

Úsek bude uzatvorený v nasledovných časoch:

– 3.12.2022 od 7:00 do 21:00

– 4.12.2022 od 7:00 do 21:00

Doprava bude po Pajštúnskej spustená (po oceľových platniach) medzi 21:00 a 7:00. kedy na nej budú premávať aj nočné spoje MHD.

———————————–

Zmeny sa dotknú nasledovných liniek v dátumoch od soboty 3. decembra do nedele 4. decembra 2022: 

Linky 92 95 a výjazdové/dojazdové spoje liniek 68 a 83 budú obojsmerne presmerované na obchádzkovú trasu cez Lietavskú, Budatínsku a Šintavskú. Nočná linka N95 bude premávať bez obmedzenia.

Linky 92 95 a výjazdové/dojazdové spoje linky 83 na uvedenej obchádzkovej trase zastavia iba na zastávke Znievska, ostatné zastávky na trase tieto linky neobslúžia. Výjazdové/dojazdové spoje linky 68 budú premávať medzi zastávkami Znievska a Holíčska taktiež bez zastavenia.

 

Zastávka Strečnianska počas výluky nebude obsluhovaná v oboch smeroch, cestujúcim odporúčame využiť najbližšie zastávky Znievska alebo Šintavská.

Zastávku Šintavská v smere jazdy k Lúčanke budú linky 92 a 95 obsluhovať na Šintavskej ulici ako linka 99(nástupište B). Nástupište D na Jantárovej ceste nebude obsluhované.

Ďakujeme za trpezlivosť a obozretnosť počas dočasných obmedzení.

25.11.

Počas víkendu nás čaká aj veľká prekládka plynovodu a telekomunikačných sietí a v súvislosti s touto prekládkou bude Jantárova cesta v úseku medzi Pajštúnskou a Lietavskou ulicou úplne uzatvorená. Obchádzková trasa povedie po ulici Šintavskej, Smolenickej a Pajštúnskej ulici.

Úsek bude uzatvorený v nasledovných časoch:

26.11.2022 od 7:00 do 21:00

27.11.2022 od 7:00 do 21:00

Doprava bude po Jantárovej ceste spustená (po oceľových platniach) medzi 21:00 a 7:00. kedy na nej budú premávať aj nočné spoje MHD. Ak sa práce skončia skôr, premávka bude obnovená.

Zmeny sa dotknú nasledovných liniek v dátumoch od soboty 26. novembra do nedele 27. novembra 2022:

 

Linky 92 95 a 99 budú preto premávať po zmenených trasách. Nočné linky N95 a N99 budú premávať bez obmedzenia po stálych trasách.

  • Linky 92 a 95 budú obojsmerne medzi zastávkami Kutlíkova a Šintavská premávať obchádzkou cez Pajštúnsku, Smolenickú a Šintavskú ulicu.
    • Linky obojsmerne neobslúžia zastávku Topoľčianska.
    • Zastávka Šintavská v smere jazdy k Technopolu bude týmito linkami obsluhovaná na Šintavskej ul. na zastávke linky 99 (nástupište B).
    • Na obchádzke zastavia na zastávkach TupolevovaSmolenická Holíčska.
  • Linka 99 bude obojsmerne medzi zastávkami Kutlíkova a Lúky II premávať obchádzkou cez Pajštúnsku a Smolenickú ulicu.
    • Linka obojsmerne neobslúži zastávky HolíčskaŠintavská Topoľčianska.
    • Na obchádzke zastaví na zastávkach Tupolevova Smolenická.

Namiesto úplne neobsluhovanej zastávky Topoľčianska odporúčame cestujúcim využiť najbližšie zastávky Tupolevova alebo Kutlíkova.

Počas výluky budú pre dotknuté linky platiť mimoriadne výlukové cestovné poriadky. Výlukou budú dotknuté aj výjazdové a dojazdové spoje linky 83 v úseku Kutlíkova – Depo Petržalka, ktoré budú premávať po obchádzke ako linky 92 a 95.

Práce na prekládke inžinierských sietí na Jantárovej ceste sa predlžujú. Pôvodne plánované práce mali byť realizované iba počas víkendu, avšak po vykonaní výkopu sa na mieste zistilo, že si prekládka vyžiada uzavretie cesty do konca novembra.


Z dôvodu prekládky vodovodu a telekomunikačných sietí bude Jantárova cesta v úseku medzi Pajštúnskou a Lietavskou ulicou do 30.11. úplne uzatvorená. Obchádzková trasa povedie po Šintavskej, Smolenickej a Pajštúnskej ulici.

 

Ďakujeme za trpezlivosť a obozretnosť počas dočasných obmedzení.

24.11.

Pokračujeme v prácach na stavbe trate Petržalskej električky – počas víkendu, od 26. novembra do 27. novembra, nás čaká veľká prekládka plynovodu. V súvislosti s ňou bude Romanova ulica v úseku od križovatky s Osuského ulicou po odbočenie ku Kauflandu úplne uzatvorená pre individuálnu automobilovú dopravu. Obchádzková trasa povedie po ulici Romanovej, Kutlíkovej, Pajštúnskej, Jiráskovej.  

Úsek bude uzatvorený od soboty 26.11. 07:00 do nedele 27.11. 21:00 

Na MHD práce nebudú mať obmedzenia vplyv, nakoľko budú prebiehať pri striedavom uzatváraní jazdných pruhov, pričom vždy jeden, kde sa nebude realizovať výkop, bude k dispozícii pre prejazd vozidiel MHD.  

Ďakujeme za trpezlivosť a obozretnosť počas dočasných obmedzení. 

7.11.

V rámci prác na výstavbe dočasnej obchádzkovej trasy, tzv. Bypassu č. 3 na úseku Rusovská – Jantárova došlo k prekládke veľkej komunikačnej siete. Bol to dlhoočakávaný nevyhnutný krok a až teraz, keď bol zrealizovaný, bude môcť zhotoviteľ začať klásť na bajpase posledné vrstvy asfaltu. Čoskoro celú dopravu presmerujeme práve na túto obchádzku, vďaka čomu ostane doprava medzi Rusovskou cestou a Námestím Hraničiarov plynulá aj počas dočasného uzavretia súčasného premostenia.

24.10.

Začala výstavba trakčných stožiarov, na ktorých bude kotvené nové trolejové vedenie. V tejto fáze sa jedná o budovanie stupňových betónových monolitických základov. Prebytočná zemina z výkopov sa využije v priestore stavby na vyrovnanie terénnych nerovností a na úpravu terénu.

 

21.10.

Počas blížiaceho sa víkendu nás okrem iného čaká veľká prekládka plynovodu a telekomunikačných sietí a v súvislosti s touto prekládkou bude Jantárova cesta v úseku od otočiska MHD na Vyšehradskej ulici po odbočenie na Jasovskú úplne uzatvorená. Obchádzková trasa povedie po ulici Vyšehradská, Budatínska a Lietavská.

Úsek bude uzatvorený v nasledovných časoch:

22.10.2022 od 7:00 do 21:00

23.10.2022 od 7:00 do 21:00

Doprava bude po Jantárovej ceste spustená (po oceľových platniach) medzi 21:00 a 7:00. kedy na nej budú premávať aj nočné spoje MHD. Ak sa práce skončia skôr, premávka bude obnovená.

Zmeny sa dotknú nasledovných liniek v dátumoch od soboty 22. októbra do nedele 23. októbra 2022:

Linka 95 bude v uvedených dňoch premávať po svojej trase v úseku Muchovo nám. – Lúčanka a ďalej bude pokračovať po Betliarskej ulici na konečnú Depo Petržalka. Na zmenenej trase obojsmerne obslúži zastávky Ľubovnianska, Bzovícka, Betliarska a Depo Petržalka.

Obojsmerne nebude obsluhovať konečnú zastávku Vyšehradská. Zo zastávky Vyšehradská bude možné použiť linku 93, alebo peší presun k zastávke Lúčanka na linku 95.

Na linke 93 príde iba k čiastočnej zmene trasy spojov idúcich z/do Depa Petržalka. Medzi zastávkami Ľubovnianska a Vyšehradská pôjdu obchádzkou cez Jantárovú cestu, Lietavskú, Budatínsku a Vyšehradskú.

Výjazdové a dojazdové spoje mimoriadne obslúžia aj zastávky Lúčanka, Znievska a Budatínska (na Lietavskej ul.).

Výjazdové spoje linky 95 z Depa Petržalka pôjdu o 5 minút skôr než obvykle.

Spoje na riadnej trase Hlavná stanica – Vyšehradská nebudú výlukou dotknuté. 

Ďakujeme za trpezlivosť a obozretnosť počas dočasných obmedzení. 

14.10.

Práce na električkovej trati napredujú – počas tohto víkendu nás okrem iného čaká veľká prekládka plynovodu a v súvislosti s touto prekládkou bude Pajštúnska ulica v úseku od vjazdu na stavebný dvor číslo 8 po Brančskú a Tupolevovu úplne uzatvorená. Obchádzková trasa povedie cez Jantárovú, Smolenickú a Šintavskú ulicu.

Úsek bude uzatvorený v nasledovných časoch:

15.10.2022 od 7:00 do 21:00
16.10.2022 od 7:00 do 21:00

Doprava bude po Pajštúnskej spustená (po oceľových platniach) medzi 21:00 a 7:00. kedy na nej budú premávať aj nočné spoje MHD. Ak sa práce skončia skôr, premávka bude obnovená.


Zmeny sa dotknú nasledovných liniek v dátumoch od soboty 15. októbra do stredy 19. októbra 2022:

Linka 98 bude premávať obojsmerne medzi zastávkami Lúky II a Kutlíkova cez Šintavskú a Jantárovú cestu. Nebude obsluhovať zastávky Smolenická a Tupolevova. Na obchádzke obslúži zastávky Holíčska, Šintavská a Topoľčianska.

Nočná linka N99 bude premávať po svojej stálej trase


Zastávku Tupolevova v smere jazdy ku Kutlíkovej však bude obsluhovať v náhradnej polohe približne 100 metrov pred jej stálou polohou (pred vyústením Brančskej ulice).


Zastávka Tupolevova v smere ku Kutlíkovej bude presunutá do náhradnej polohy, ktorá je vyznačená na priloženej mape.

Ďakujeme za trpezlivosť a obozretnosť počas dočasných obmedzení.

 

 

7.10.

  • Práce na stavbe Petržalskej električkovej trate pokračujú. Denne tu pracuje približne 100 ľudí na 40tich stavebných objektoch pozdĺž celej takmer 4 kilometrovej trate.
  • Za zastávkou Jungmannova, na začiatku nového úseku, prebiehajú práce na budovaní základov združeného mosta cez Chorvátske rameno. Priestor tohto mostu bude zároveň úplne novou križovatkou Jantárovej a Rusovskej cesty.
  • O niekoľko metrov ďalej finalizujeme výstavbu bajpasu č. 3 – dočasnej obchádzkovej trasy pre vozidlá, chodcov a cyklistov. V najbližšom období položíme finálnu vrstvu asfaltu. Na túto obchádzku bude čoskoro presmerovaná cestná doprava a komunikácia pre peších, keď bude nutné uzavrieť súčasné premostenie kvôli budovaniu ústrednej časti nového združeného mosta.
  • Tam, kde to geologické podmienky vyžadujú, napríklad pri Gessayovej, prebiehajú práce súvisiace s realizáciou geodosky (uloženie separačnej geotextílie, navážanie drveného kameniva, pokládka geomreže, geotextílie a pod), ktorá zabezpečí vyrovnanie a stabilitu podložia koľajovej trate.
  • Pri Kostole Sv. rodiny armujeme a debníme piliere druhého a zároveň najdlhšieho mosta trate.
  • Ďalej pracujeme na viac ako 250 metrov dlhom “vrte”, ktorý poslúži na preloženie plynového potrubia bez potreby výkopov.
  • Na Jantárovej ceste v priestore, kde bola dlhé roky veľká jama – pozostatok plánov na metro – pracujeme na vyrovnaní terénu. Aktuálne prebieha pokládka geotextílie, navážanie štrkodrte a geomreže, vďaka čomu vznikne stabilný a pevný násyp.
  • V Janíkovom dvore finišujeme realizáciu hĺbkových základov plochy, na ktorej vznikne budúca vozovňa. Táto hala ponúkne infraštruktúru pre prevádzku električkovej trate – priestory pre ľahkú údržbu a odstavenie 12 koľajových vozidiel, trakčnú napájaciu stanicu („meniareň“) pre napájanie trate trakčným prúdom,zázemie pre vodičov a dispečera, skladové a dielenské priestory.

 

3.10.

V lokalite Janíkov dvor začalo budovanie Haly dennej kontroly a ošetrenia, kde zhotoviteľ pripravuje plochu, na ktorej prebieha vŕtanie hĺbkových základov. Táto Hala ponúkne infraštruktúru pre prevádzku električkovej trate – priestory pre ľahkú údržbu a odstavenie 12 koľajových vozidiel, trakčnú napájaciu stanicu („meniareň“) pre napájanie trate trakčným prúdom, budovu sociálneho zázemia pre vodičov električiek. 

26.9.

Na pripravovanom združenom moste pri Rusovskej ceste prebieha armovanie a debnenie základov opôr a drieku jedného z jeho pilierov.

21.9.

V lokalite Romanova – Betliarska kladie podložie násypu z dôvodu, že skúškami sa preukázala jeho nedostatočná únosnosť. Podložie sa bude zlepšovať vytvorením tzv. geodosky, ktorá pozostáva z ukladania geotextílie na rozhraní podložia a geodosky, z rozprestretia a zhutnenia drveného kameniva. Súčasťou geodosky bude aj vrstva geomreže, ktorá s vrstvou drveného kameniva vytvorí práve spomínanú geodosku. Geodoska je konštrukcia, v ktorej geomreža spĺňa funkciu zachytávania horizontálnych namáhaní a vrstva drveného kameniva zasa odoláva zvislým zaťaženiam. Realizáciou geodosky sa dosiahne požadovaná únosnosť pod násypom električkovej trate a zároveň sa zredukujú prípadné deformácie vo forme nerovnomerného sadnutia násypu.

 

15.9.

V lokalite Romanova – Betliarska kladie podložie násypu z dôvodu, že skúškami sa preukázala jeho nedostatočná únosnosť. Podložie sa bude zlepšovať vytvorením tzv. geodosky, ktorá pozostáva z ukladania geotextílie na rozhraní podložia a geodosky, z rozprestretia a zhutnenia drveného kameniva. Súčasťou geodosky bude aj vrstva geomreže, ktorá s vrstvou drveného kameniva vytvorí práve spomínanú geodosku. Geodoska je konštrukcia, v ktorej geomreža spĺňa funkciu zachytávania horizontálnych namáhaní a vrstva drveného kameniva zasa odoláva zvislým zaťaženiam. Realizáciou geodosky sa dosiahne požadovaná únosnosť pod násypom električkovej trate a zároveň sa zredukujú prípadné deformácie vo forme nerovnomerného sadnutia násypu.

 

8.9.

Zhotoviteľ aktuálne vykonáva stavebné práce v okolí križovatky Jantárová cesta – Rusovská cesta

Prebieha výstavba dočasnej obchádzkovej trasy cez Chorvátske rameno, ktorá bude slúžiť pre dopravu počas prác v priestore súčasného mostu cez Chorvátske rameno. Na novej obchádzkovej komunikácii je navrhnutý aj chodník, ktorý bude spájať existujúce chodníky a cyklotrasy. Začalo sa tiež s realizáciou prác na základových konštrukciách a oporných múroch mostu cez Chorvátske rameno.

Práce pokračujú aj pri Kostole sv. rodiny, v lokalite Romanova ul. – Betliarska ul. , kde sa vykonáva odstraňovanie náletových krovín, po ktorých sa budú vykonávať zemné a výkopové práce. V lokalite Betliarska ul. – Janíkov dvor sa obnovili búracie práce, predovšetkým demolácie pôvodnej železobetónovej konštrukcie depa. Na celej stavbe prebiehajú prekládky inžinierskych sietí.

26.8.

Z dôvodu prekládky a ochrany telekomunikačného káblovodu bude v dňoch 1.9. – 4.9. úplne uzatvorená Jantárová cesta v úseku medzi Pajštúnskou a Lietavskou. Uzavretý úsek bude možné obísť po Pajštúnskej, Smolenickej a Šintavskej ulici.

12.8.

Začali práce na vytvorení odklonu okolo pripravovaného stavebného objektu trate na križovatke Jantárova cesta – Rusovská cesta. Chodník na jednej strane Chorvátskeho ramena bol kvôli týmto prácam dočasne uzavretý a obchádzka vedie po druhej strane ramena.

9.8.

Bratislava podpísala dodatok k zmluve so zhotoviteľom električkovej trate v Petržalke, vďaka ktorému sa znovu naplno rozbehnú stavebné práce na novej trati.

Bratislava je tak jedna z prvých inštitúcii na Slovensku, ktorej sa podarilo reálne zaviesť do praxe usmernenie ÚVO, ktoré umožňuje navýšenie cien vysúťažených verejných zákaziek kvôli rozsiahlemu zdražovaniu stavebných materiálov.

Nový dodatok je založený na expertíznom posúdení od súdneho znalca oficiálnej znaleckej organizácie a ráta s priebežným prepočítavaním nárastov/poklesov cien počas trvania prác na električkovej trati, aby fakturované ceny čo najrealistickejšie zohľadňovali skutočné ceny materiálov počas realizácie stavby.

Práce na stavbe sa budú rozbiehať postupne počas nasledujúcich týždňov a zhotoviteľ deklaroval zámer práce akcelerovať tak, aby bol dodržaný pôvodne stanovený harmonogram.

Napriek tomu, že 3,9 km predĺženie električkovej trate je dnes najdôležitejší dopravný projekt v Bratislave, práce na tejto stavbe boli v posledných mesiacoch výrazne utlmené. Dôvodom bolo rozsiahle zdražovanie cien energií a stavebných materiálov, napr. ocele, železa, betónu, ropy, ktoré dnes ohrozuje prakticky všetky verejné stavby na Slovensku ako aj v susedných krajinách. Ceny materiálov z externých dôvodov (najmä v dôsledku vojny na Ukrajine a pandémie COVID-19), výrazne presahujú ceny v čase, keď sa súťažila zákazka. Zhotoviteľ teda potreboval záruky, že za zrealizovanie stavby dostane zaplatené také ceny, za ktoré dnes dokáže potrebné materiály na svetových trhoch získať. V opačnom prípade hrozilo, že v stavbe pokračovať nebude.

ÚVO v máji vydalo usmernenie k podpisovaniu dodatkov zmlúv, ktoré umožnuje zvýšiť cenu zakázky max o 50% z hodnoty pôvodnej zmluvy , pokiaľ je príčinou zdražovanie cien materiálov, technológií a energií. Na to, aby k podpisu dodatku zmluvy prišlo, sme však museli v spolupráci so zhotoviteľom a expertíznou organizáciou vyvinúť vlastnú metodiku, ktorá je v súlade s usmernením ÚVO a presne stanovuje skutočný dopad zdražovania na rôzne komodity. Mestu táto metodika prinesie najlepšiu hodnotu za peniaze a je aj v súlade s pravidlami EÚ, nakoľko projekt je primárne financovaný zo zdrojov EÚ. Práve na tomto sme posledné mesiace intenzívne pracovali. Pri projekte, ktorý obsahuje 145 stavebných objektov, 38 prevádzkových súborov, a len samotná zmluva o dielo s rozsiahlymi prílohami má niekoľko tisíc strán, tento proces pochopiteľne nebolo možné zrealizovať zo dňa na deň.

Postup mesta aj samotný dodatok k zmluve je založený na expertíznom posúdení od súdneho znalca oficiálnej znaleckej organizácie Ústav stavebnej ekonomiky, ktorý podrobne zanalyzoval reálne zmeny v cenách dotknutých materiálov na svetových trhoch. Na základe toho stanovil aktuálnu mieru nárastu hodnoty zákazky oproti hodnote zákazky v novembri 2021, keď sa zmluva na električkovú trať podpisovala a zhotoviteľ nastúpil na stavbu. Zároveň navrhol aj metodiku, ktorou sa bude aktuálna cena prepočítavať priebežne počas celého trvania prác. Nakoľko ceny materiálov sa môžu počas trvania stavby meniť, nie je možné vopred na celé zvyšné obdobie realizácie stavby stanoviť jednu percentuálnu mieru zdraženia. Pre mesto by bolo nevýhodné vopred sa zaviazať na aktuálnu mieru zdraženia materiálov, keďže ceny materiálov môžu oproti dnešnému stavu aj zlacnieť. Priebežné prepočítavanie podľa odborne stanovenej metodiky tak pre mesto predstavuje najlepšiu hodnotu za peniaze a najrealistickejšie zohľadní skutočnú situáciu s cenami materiálov. Len pre ilustráciu, súdny znalec vo svojom expertnom posúdení stanovil mieru zdraženia k júnu 2022 na 20,37% v porovnaní s cenami v čase podpisu zmluvy a začiatku stavby v novembri 2021. To ale neznamená, že cena za celú zákazku sa nakoniec o toto percento navýši, nakoľko percentuálna miera navýšenia cien sa bude prepočítavať priebežne počas trvania prác, v súlade so stanovenou metodikou. Nie je preto možné vopred stanoviť konečnú navýšenú sumu za celé dielo, v porovnaní s pôvodnou vysúťaženou cenou.

Zhotoviteľ je vďaka podpísanému dodatku pripravený naplno obnoviť práce na trati a deklaroval aj zámer niektoré práce akcelerovať tak, aby stavba napredovala podľa stanoveného harmonogramu. Akcelerácia stavebných prác na viacerých stavebných objektoch bude postupná, nakoľko až nový dodatok priniesol istotu do nejasnej situácie, v ktorej ani subdodávatelia neboli ochotní podpisovať so zhotoviteľom zmluvy a realizovať práce. V najbližších týždňoch by sme ale už mali vidieť postupne intenzívnejší stavebný ruch, na tomto pre Bratislavu tak nesmierne dôležitom dopravnom projekte.

27.7.

Na mostnom objekte cez Chorvátske rameno prebehlo izolovanie základu a drieku piliera s následnými skúškami kvality.

18.7.

Po vyčerpaní vody zo stavebných jám na mostnom objekte cez Chorvátske rameno pri kostole Svätej rodiny začalo debnenie a následné betónovanie drieku piliera.

6.6.

Na pripravovanom mostnom objekte stavby cez Chorvátske rameno pri kostole Svätej rodiny prebieha armovanie základov mosta. Jedná sa o uloženie a viazanie oceľovej výstuže do betónovej zmesi. Táto výstuž významne zvýši odolnosť betónu proti mechanickému poškodeniu.

16.5.

Na Bosákovej ulici a na mostnom objekte cez Chorvátske rameno pri kostole Svätej rodiny začala prekládka káblov, ktoré musia byť presunuté z dôvodu, že ležia v ceste pripravovanej trate. Práce zahŕňajú vytýčenie kábla, ktorý sa prekladá, vytýčenie ostatných inžinierskych sietí v objekte, strojový a ručný výkop a samotnú ochranu kábla.

21.4.

Na pripravovanom najdlhšom mostnom objekte stavby cez Chorvátske rameno pri kostole Svätej rodiny začal výkop základovej jamy. Ide o most pre električky a pre peších s komfortným bezbariérovým prístupom.

19.4.

Prebieha II. etapa výrubov stromov a náletových drevín v trase pripravovanej električkovej trate.

Súčasné dreviny nie je možné zachovať na tomto mieste vzhľadom na to, že sa nachádzajú v priestore novej trate a inžinierskych sietí. Zároveň však v úseku novej trate vysadíme: 2 237 nových vzrastlých stromov a 14 033 m2 krov.

5.4.

Na miestach, kde dôjde k dodatočnému výrubu stromov, prebieha odborný ornitologický posudok, ktorý vykoná fundovaný odborník – ornitológ, aby vylúčil, že v tejto vegetácii aktuálne hniezdi vtáctvo.

28.3.

Zhotoviteľ začal so zemnými prácami na preložkách inžinierskych sietí.

28.3.

Prebieha príprava staveniska Zariadenia stavby v lokalite Janíkov dvor.

23.3.

Začala výstavba prístupovej cesty k objektom stavby v lokalite Janíkov dvor.

14.3.

Na pripravovanom moste cez Chorvátske rameno prebieha trysková injektáž – tesnenie stavebnej jamy pomocou pilotnej súpravy, kedy sa do vytvoreného vrtu nanáša injektážna zmes, ktorá zamedzí presakovaniu vody do konštrukcie mosta.

8.3.

Prebieha odvoz betónu a iného stavebného materiálu z lokality Janíkov dvor na dočasnú skládku. Následne bude tento odpad recyklovaný.

23.2.

Začali práce na najdlhšom moste stavby cez Chorvátske rameno pri kostole Svätej rodiny. Na tomto mieste prebieha zarážanie štetovníc do zeme a zhotovujú sa výkopy pre podpery mosta.

31.1.

Pokračujú práce na odstraňovaní ornice od Kutlíkovej ulice (štvrtý kilometer stavby) smerom k Chorvátskemu ramenu po tretí kilometer stavby.

21.1.

Zhotoviteľ začal s prácami na odstránení ornice po Kutlíkovu ulicu (štvrtý kilometer stavby).

21.12.

Začali búracie práce v Janíkovom dvore

Zhotoviteľ stavby navozil stroje a začal s búracími prácami na objekte hrubej stavby pôvodne zamýšľanej stanice metra v tejto lokalite. Búracím prácam predchádzala geodetická príprava, odhumusovanie konštrukcie mosta, úprava terénu a ohradenie priestoru. Práce budú prebiehať niekoľko týždňov.

3.12.

Bol spustený výrub stromov v časti Janíkov dvor

V rámci prác na výstavbe predĺženia električkovej trate zhotoviteľ spustil výruby stromov a náletových drevín v časti Janíkov dvor. Tieto dreviny nie je možné zachovať na tomto mieste vzhľadom na to, že sa nachádzajú v priestore novej trate a inžinierskych sietí. V rámci projektu vysadíme aj veľa novej zelene, konkrétne 1 512 stromov, hlavne v stromoradiach pozdĺž trate a cyklistických či peších chodníkoch. Pribudnúť má tiež 9 925 m2 kríkov, 2 637 m2 trvaliek, 9 114 m2 lúčnych porastov a 180 228 m2 trávnikov.

3.12.

Zhotoviteľ začal s výstavbou zariadenia staveniska

Toto zariadenie bude situované v križovatke Pajštúnska – Tupolevova. Jedná sa o kontajnerové bunky, v ktorých vzniknú administratívne priestory pre riadenie a manažment výstavby trate. Toto zariadenie staveniska bude na stavbe prítomné až do ukončenia výstavby trate.

22.11.

Mesto spustilo výstavbu predĺženia električkovej trate v Petržalke

Mesto Bratislava vo štvrtok 18.11. odovzdaním staveniska zhotoviteľovi, skupine dodávateľov s názvom „Združenie NS MHD PETRŽALKA“, zahájilo výstavbu predĺženia električkovej trate v Petržalke, v úseku od súčasnej konečnej Jungmannova po Janíkov dvor. Okrem novej električkovej trate a 7 nových zastávok, projekt zahŕňa aj rekonštrukciu 490 m existujúcej trate od Bosákovej po Jungmannovu, vybudovanie 4 nových mostných objektov, 9 križovatiek riadených dopravnou signalizáciou, ale aj 6 km novej segregovanej cyklotrasy pozdĺž trate. Nový združený most pre cestnú aj električkovú dopravu vznikne na Rusovskej ceste, most pre električkovú dopravu ponad Chorvátske rameno, most pre cestnú dopravu na Kutlíkovej ulici a lávka pre peších a  cyklistov ponad Chorvátske rameno. O priebehu prác budeme verejnosť aktuálne informovať.

4.11.

Bratislava podpísala zmluvu so zhotoviteľom električkovej trate v Petržalke

Električková trať v Petržalke definitívne prechádza z fázy prípravy do fázy realizácie. Mesto Bratislava dnes podpísalo zmluvu o dielo s víťazom verejnej súťaže na realizáciu električkovej trate v Petržalke v úseku Bosákova – Janíkov dvor.

22.7.

Mesto pozná výsledok verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby petržalskej električky

Bolo ukončené vyhodnocovanie predložených ponúk v procese verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby Nová električková trať v Petržalke, 2. časť Bosákova ulica – Janíkov dvor. Najnižšiu cenovú ponuku predložila skupina dodávateľov Združenie NS MHD PETRŽALKA. V najbližších týždňoch budú prebiehať povinné kontroly Úradom pre verejné obstarávanie. Následne, v prípade úspešnej kontroly, bude s vysúťaženým zhotoviteľom podpísaná zmluva o dielo a začne sa výstavba električkovej trate až po Janíkov dvor.

21.10.2020

Hlavné mesto vyhlásilo verejné obstarávanie na zhotoviteľa petržalskej električky

Súťaž na vybudovanie Nosného systému MHD – električkovej trate v úseku Bosákova – Janíkov dvor, ktorá nadväzuje na prvú etapu električkovej trate Šafárikovo námestie – Bosákova. Ukončenie verejného obstarávania je naplánované do septembra 2021 v predpokladanej hodnote zákazky 90 mil. eur bez DPH. Projekt je nastavený tak, že v danom úseku by mala električka premávať najskôr v decembri 2023.